dijous, 28 d’abril de 2011

El Camí de Cavalls al dia


Tram Els Alocs-Binimel·là

12/04/2011

Uns 11,5 Km. (incloent-hi els 2,5 Km. d'aproximació que hi ha des del final de l'asfalt del Camí dels Alocs) en tres hores. L'única novetat és que no n'hi ha cap, de novetat. Si més no, jo no n'he observat cap. Potser és que encara no toca posar-hi pals indicadors com en altres trams o, qui sigui que decideix, no els considera necessaris. Tampoc no s'han esglaonat pendents ni s'han posat proteccions (baranes), tot i que en algun lloc no farien nosa (baixada a la Cala Calderer, p.e.).

Tram Cala en Bosc-Cala Galdana

13/04/2011

Uns 16 Km. en 3 hores i 40 minuts. Com a primera novetat, els pals indicadors de direcció i distàncies, encara que algun conté errors de pes. Així, l'indicador que hi ha sortint de la platja de Son Xoriguer diu: a es Banyul, 5,3 Km., a es Talaier, 7,1 Km. i a Turqueta, 9,5 Km. Doncs bé, 2 Km. més endavant trobem el següent pal i el cartell indica: a es Banyul, 1,3 Km. (hauria de dir 3,3 Km.), a es Talaier, 3,1 Km. (hauria de dir 5,1 Km.) i a Turqueta, 7,5 Km. (correcte!!). També s'han instal·lat varis trams de baranes protectores a prop de Cala en Turqueta, pel costat oest, i s'han esglaonat els pendents del tram entre Macarelleta i Macarella, tant el de pujada com el de la baixada fins a la platja.




Tram Cala Tirant-Favàritx (oest)

15/04/2011

Entre Cala Tirant i Salines, i entre l'Arenal de Son Saura (Son Parc) i ses Fontanilles (Addaia), el recorregut l'he fet en cotxe per tractar-se de trams urbans o interurbans, tret dels 900 m. de camí que separen l'extrem est de la urbanització de Son Parc de l'Arenal d'en Castell. Així, l'excursió a peu ha representat (Salines-Son Parc i Addaia-Favàritx) uns 12,2 Km. recorreguts en unes 2 hores i 50 minuts. La principal novetat és (ja tocava!) la profusió de pals indicadors en trams urbans i interurbans. Majoritàriament són pals amb cartells, però també se'n troba algun pintat en postes de senyals de tràfic i, en Cala Tirant, en terra, a l'entrada de la zona urbana. Vull assenyalar que em sorprèn la gran quantitat de senyals en aquests trams no rurals si es compara amb altres trams que també els necessitarien i, de moment, no se n'han posat, i esmentar que, aprofitant la nova senyalització, s'ha variat el traçat d¡un petit tram dins de la urbanització de Son Parc, com es pot comprovar si es compara amb el que, inicialment, apareixia en el projecte.


Finalment, dir que entre el Camí d'Addaia i Favàritx, s'hi ha instal·lat un pont per salvar un torrent canalitzat i, pocs metres més endavant, un pendent amb marges per accedir a un portal, així com que s'ha esglaonat el pendent que puja des de la Cala Pou d'en Caldes.


 Tram Cala Morell (oest)-Cala en Blanes
27/04/2011

Uns 14,7 Km. en 3 hores i 20 minuts. Com a actualització del camí, constatar un parell de pals indicadors fins a Punta Nati (tots dos en el Camí de son Morell). Alguns més fins a Cales Piques, sense que hagi observat cap errada en les distàncies, i cap entre aquest punt i Cala en Blanes (un dels trams urbans en què serien útils). M'ha cridat l'atenció que alguns passos de tanca no tenen portals homologats (per anomenar-los d'alguna manera) quan es pot afirmar que, en altres trams, en trobaríem de sobrers. Finalment, vull fer esment que al llarg de tot aquest trajecte hi ha, almenys, quatre fites arrencades intencionadament per ves a saber quins brètols, que altres caminants amb més seny han apuntalat, encara que de forma precària, tan bé com han pogut.














 

Cap comentari:

Publica un comentari